Studentenstad
Gemeente Maastricht wil graag de verbinding tussen studenten en stad versterken. (Studenten)organisaties kunnen daarom subsidie aanvragen voor activiteiten die daaraan bijdragen
Voor wie?
U kunt de subsidie aanvragen als de organisatie
- van en/of voor studenten is en
- actief is in én voor Maastricht en
- niet het doel heeft om winst te maken.
Waarvoor?
Projecten en activiteiten die voldoen aan onderstaande punten:
- Het verder ontwikkelen van Maastricht als studentenstad
De projecten of activiteiten dienen bij te dragen aan het verder ontwikkelen van Maastricht als studentenstad. - Bijdragen aan het bereiken van ten minste één van de volgende doelen:
- Verbondenheid en inclusiviteit.
- Economie en arbeidsmarkt.
- Maatschappelijke bijdrage.
Zie het Uitvoeringsprogramma Studentenstad gemeente Maastricht 2023-2026 voor meer informatie.
- De activiteiten moeten:
- Uitgevoerd worden door een organisatie van of voor studenten.
- Plaatsvinden in de gemeente Maastricht.
- Inclusief zijn - ze sluiten dus niemand uit - en hebben als doel om studenten te verbinden met de stad en hun omgeving.
Voorwaarden
Voorwaarden om een subsidie te kunnen krijgen zijn onder andere:
- Activiteit dient te worden uitgevoerd in of voor Maastricht.
- Activiteit dient inclusief te zijn. Dus iedereen kan en mag meedoen of meemaken.
- Activiteit dient vóór 1 januari van het jaar volgend op het subsidiejaar afgerond te zijn. Met andere woorden: als u subsidie aanvraagt voor activiteiten in 2024, moeten de activiteiten voor 1 januari 2025 zijn afgerond.
- Activiteit draagt bij aan het bereiken van ten minste één van de eerder genoemde doelen (kopje 'Waarvoor').
Wanneer uiterlijk indienen?
De aanvraag dient uiterlijk 4 weken voordat de aanvrager voornemens is te beginnen met de activiteit te zijn ontvangen.
Let op: kosten die u maakt voordat u de subsidieaanvraag indient, zijn niet subsidiabel. Die kosten kunnen wij dus niet subsidiëren.
Hoogte van de subsidie
Een subsidie bedraagt maximaal € 40.000,00 waarbij het maximumbedrag afhankelijk is van de eigen inzet van de aanvrager. De eigen inzet kan bestaan uit financiële middelen en/of personele inzet.
Meesturen?
Bij een subsidieaanvraag stuurt u onderstaande gegevens mee.
- Een plan van aanpak: hoe gaan jullie alles doen?
- Een begroting: wat zijn de verwachte inkomsten en uitgaven voor het project of de activiteit?
- De looptijd: hoe lang duurt het project of de activiteit?
- Een beschrijving die laat zien dat het project of de activiteit past bij (1 van) de doelen van het Uitvoeringsprogramma Studentenstad gemeente Maastricht 2023-2026.
Vraagt u voor het eerst de subsidie aan? Stuur dan ook de volgende documenten mee.
Als u minder dan 10.000 euro subsidie vraagt:
- een kopie van de oprichtingsakte of statuten
Als u 10.000 euro of meer subsidie vraagt:
- een kopie van de oprichtingsakte of statuten
- het jaarverslag, de jaarrekening of de balans van vorig jaar
Contact
- Heeft u inhoudelijke vragen?
Neem dan contact op met de beleidsmedewerker Manon Bronckers via 06 11 74 34 15 of per e-mail via Manon.Bronckers [at] maastricht.nl (Manon[dot]Bronckers[at]maastricht[dot]nl). - Heeft u vragen over de procedure?
Dan kunt u contact opnemen met de subsidieverlener Victor Pilich via 06 21 95 74 25 of victor.pilich [at] maastricht.nl (victor[dot]pilich[at]maastricht[dot]nl).