Exploitatie beheerde speelvoorzieningen 2024-2026
De Gemeente Maastricht streeft naar het ondersteunen van beheerde speelvoorzieningen en het verhogen van de beweegparticipatie van kinderen door het verstrekken van subsidies voor activiteiten die daaraan bijdragen. Deze aanvraag gaat enkel over de projectsubsidie exploitatie beheerde speelvoorzieningen.
Voor wie?
Publiekrechtelijke rechtspersonen zonder winstoogmerk, zijnde organisaties van beheerde speelvoorzieningen, die statutair gevestigd zijn in Maastricht en die actief zijn in Maastricht.
Waarvoor?
Subsidie kan uitsluitend worden verstrekt voor beheerde speeltuinen die bijdragen aan de exploitatie van deze beheerde speeltuinen.
Voorwaarden
Voorwaarden om een subsidie te kunnen krijgen zijn onder andere:
- Activiteiten dienen bij te dragen aan het bereiken van ten minste één van de zes programmalijnen (beleidsdoelen) zoals verder omschreven in de Uitvoeringsnota Sport- en Beweegstimulering 2020- 2025, namelijk:
- aangepast bewegen;
- in beweging komen;
- beter bewegen;
- samen bewegen;
- spannender bewegen;
- eenvoudiger bewegen.
- De activiteiten dienen:
- toegankelijk te zijn voor burgers;
- uitgevoerd te worden met inzet van vrijwilligers;
- plaats te vinden in een beheerde speeltuin in de gemeente Maastricht tijdens reguliere openingstijden;
- gericht te zijn op het verbinden van inwoners aan de eigen stad en de eigen leefomgeving;
- gericht te zijn op het spelenderwijs in beweging te brengen van kinderen.
Wanneer uiterlijk indienen?
De aanvraag dient vóór 1 oktober voorafgaand aan het jaar of de jaren waarop de aanvraag betrekking heeft te zijn ingediend.
Let op: kosten die vóór de indiening van de aanvraag zijn gemaakt zijn niet subsidiabel.
Hoogte van de subsidie
- Voor een beheerde speeltuin met een totale grondoppervlakte tot en met 10.000 m2: maximaal € 4.000,00 per jaar.
- Voor een beheerde speeltuin met een totale grondoppervlakte groter dan 10.000 m2: maximaal € 8.000,00 per jaar.
Meesturen?
- In uw subsidieaanvraag dient u:
- inzichtelijk te maken hoe het project of de activiteit wordt uitgevoerd;
- inzichtelijk te maken hoe de activiteit bijdraagt aan de beoogde doelstellingen en actielijnen zoals omschreven in de Uitvoeringsnota Sport- en Beweegstimulering 2020-2025;
- een overzicht te geven van de aan de activiteit verbonden begrote inkomsten en uitgaven (begroting).
- Indien u een rechtspersoon bent en voor de eerste keer een subsidie aanvraagt:
- een exemplaar van de oprichtingsakte of de statuten;
- het jaarverslag, de jaarrekening of de balans van het voorgaande jaar.
Contact
- Heeft u inhoudelijke vragen?
Neem dan contact op met de beleidsmedewerker Doy Sieben via 06 46 14 20 07 of per e-mail via Doy.Sieben [at] maastricht.nl (Doy[dot]Sieben[at]maastricht[dot]nl) - Heeft u vragen over de procedure?
Dan kunt u contact opnemen met de subsidieverlener Palmyre Partouns via (043) 350 31 34 of Palmyre.Partouns [at] maastricht.nl (Palmyre[dot]Partouns[at]maastricht[dot]nl).